Z křesťanské diskuze

Na webu www.osacr.cz je příspěvek:

10.07. 2017
Vidíme tedy, že náboženské představy jsou bezobsažné, ani věřící neví o čem mluví. Zabývat se těmito představami vážně je jen ztrátou času. …………………….

 

K tomu jsem napsal vlastní zkušenost:

V časopisu http://www.milujte.se č. 41/2017 je článek Evangelizovat znamená ….. a v něm se píše: „Evangelizace znamená pomoci lidem, aby se mohli osobně setkat s Ježíšem – zažít setkání s ním. Nejen o něm něco vědět, něco o něm číst v knihách a v evangeliích, ale potřebují ho poznat osobně.“

I poslal jsem do redakce dotaz:
Dobrý den.
Evangelizace znamená pomoci lidem, aby se mohli osobně setkat s Ježíšem – zažít setkání s ním. Nejen o něm něco vědět, něco o něm číst v knihách a v evangeliích, ale potřebují ho poznat osobně – jak zní v jednom článku z posledního čísla. Kdekterý věřící, kněz, biskup i papež mluví o setkání s Ježíšem. Také prof. Halík v jedné své knize píše, že se mu ukázal Kristus (je to totéž jako Ježíš?) při meditaci v hinduistickém chrámu v Hirošimě.

Logický závěr tedy je, že existence Ježíše už je dostatečně prokázaná. Ti, kteří se s ním setkali jsou jistě schopni popsat jak vypadá, co si obléká (na rozdíl od jeho Otce, který je bezpohlavní – proč je tedy v kostelích zásadně malovaný v dlouhé bílé „košili“ – je úplný muž, takže se asi stydí za to, co, v osobě Boha Otce vymyslel a stvořil), jak je vysoký, jaké má vlasy ….. a jistě, jako Vševědoucí, je schopen odpovědět na různé otázky nad nimiž si vědci marně lámou hlavu, je schopen poradit a rozhodnout spory, zda je Bohů hodně, nebo, jak tvrdí prof. Halík, je jen jeden, který vládne celému Světu. Pak je ovšem další otázka, proč inspiroval svatopisce k sepsání mnoha zásadně odlišných věrouk a v nichž nabádá jednotlivé skupiny věřících aby i vyvražďovali skupiny jinak věřících. Co na to „náčelník“ P. Soukup?
Jak to, že prof. Halík stále mluví o svých pochybnostech ve víře?
Jak to, že je i v katol. církvi tolik sporů – tradicionalisté, modernisté, basiliáni, protestanti, metodisté, Svědci Jehovovi …….. když všichni tvrdí, že se osobně setkávají s Ježíšem?
Jak to???
Zdravím,

A přišla odpověď:
Chvála Kristu,
netroufám si mluvit za ty, kterých se otázky týkají (za profesora Halíka, P. Josefa Soukopa – „Velkého náčelníka“). Každopádně mě však potěšil Váš zájem. Za sebe Vám mohu velmi stručně odpovědět: Bůh se již projevil a dal se lidem poznat. Jako křesťané věříme, že se stal člověkem (Ježíš Kristus), a že zde na zemi založil svou Církev („všeobecnou“ církev – řecky se všeobecná řekne „katolická“), aby dál předávala lidem to, co jí on sám předal. Můžete tomu věřit, nemusíte tomu věřit. Být katolíkem znamená tomu věřit. Nevěřit tomu a věřit něčemu jinému nebo ničemu znamená „nebýt katolíkem“ (samozřejmě jsem to velmi zjednodušil). Pokud by Vás zajímala celá věc podrobněji, mohu doporučit např. tyto dvě publikace (ani jedna z nich se s Vámi nebude „chtít hádat“, ale naleznete v nich v případě zájmu vysvětlení toho, co jako katolíci věříme a proč tomu věříme):
http://www.fatym.com/taf/knihy/zaklviry.htm – stručnější
http://www.fatym.com/taf/knihy/index.htm – podrobnější
Srdečně zdraví P. …………………
P.S. Protestanti, metodisté, svědci Jehovovi nepatří do katolické církve (ani sami se sebe za součást katolické církve nepovažují a nikdy nepovažovali).

Která mě ale neuspokojila, protože evidentně neodpověděla na podstatu mého dotazu. V odkázané knize se např. píše (tvrdí): „Setkání s Bohem ……… Živou, proměňující víru nepůsobí důkazy. Ty se opírají o rozum. A pouhá teorie nedokáže změnit život. Živé poznání Boha nastává v modlitbě. Zde prožívám Boha jako přítomného, který skutečně existuje. Kdo se nemodlí, zůstane vždy polovičním pochybovačem. “

A tak jsem zase psal:

Dobrý den.
Děkuji za odpověď. Ale fakticky jste neodpověděl na to, co jsem se ptal. Ani v těch doporučených knihách jsem odpovědi nenašel. Jsou tam autoritativní tvrzení, bez jakéhokoliv odůvodnění.
Když se věřící setkávají s Ježíšem (Kristem) tak o něm již vědí a nepotřebují v něj „jen“ věřit. Mají také možnost se jej zeptat, třebas na problémy v církvích, v náboženstvích. Je jen jeden Bůh nad celým světem, jak např tvrdí prof. Halík v KT16.-22. května, nebo má každé náboženství svého vlastního boha – jsou jich tedy tisíce? Jako Vševědoucí může zodpovědět i vědecké otázky. Samozřejmě se mohou zeptat i na zlo ve světě …… prostě těch otázek je možných mnoho, ale mojí zkušeností je to, že na ně nikdo neodpovídá. Resp., církev, kněží, odpovídají na otázky, které nikdo nepokládá (to jsem si nevymyslel já, to jsem si přečetl jako církevní kritiku do vlastních řad).
Srdečně zdravím,

A dostalo se mně odpovědi:
Chvála Kristu,
upřímně řečeno, nemyslím si, že jste se s obsahem těch knih již stačil seznámit. Škoda.
Srdečně zdraví P.

A tak jsem zase psal:

Dobrý den.
Tak např. toto: „Živé poznání Boha nastává v modlitbě. Zde prožívám Boha jako přítomného, který skutečně existuje. Kdo se nemodlí, zůstane vždy polovičním pochybovačem.“ abych se vyjádřil upřímně, považuji za pouhý plk . Jak, podle čeho, poznáte, že jste si neprovedl pouhou autosugesci?
Srdečně zdravím,

A dostal jsem (zatím) poslední mejl:
Knihy, které jsem Vám poslal, rozhodně neuvádějí tento způsob poznání Boha jako jediný způsob. Je vidět, že jste je nečetl. Ale ten, kdo si o křesťanství hodně nastudoval a současně se modlí, vám může potvrdit, že v modlitbě poznal Boha ještě daleko lépe, než díky tomu, co si nastudoval. I když obojí je v souladu a doplňuje se. A právě tento soulad „teoretického“ a pak praktického poznání Boha (skrze modlitbu a život s ním) je to, co může sloužit jako přesvědčivý argument, že nejde jen o autosugesci.
Srdečně zdraví P

Upřímně řečeno, má taková debata vůbec smysl?

 

Recent Entries

  • Odkazy

  • Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.