K divadelní hře Naše násilí, vaše násilí
Na webu Duše a hvězdy – mají tradiční katolíci článek http://www.duseahvezdy.cz/2018/06/03/poznamka-k-brnenske-blasfemii/
K němu jsem přidal komentáře z webu ateistů http://www.osacr.cz/2018/05/30/filosoficke-okenko-znasilnil-nekdy-jezis-muslimku/ – který tam jistě dlouho nevydrží:
Z jiného soudku:
mulit
07.06. 2018
Ježíš rozhodně nemohl znásilnit žádnou ženu. Nebyl to heterosexuál. Choval se asexuálně, protože nebyl na ženy. Považoval za špatné se dívat na ženy chtivě. Tzn. že ženy pro něho nebyly sexuální objekt. Určitě to nebyl klasický heterák. Pro heteráka jsou naopak ženy inspirací, motivem konání. Ježíš si rozuměl s ženami pouze tak, jako si rozumí mnozí gayové. Měl kamarádky na pokec. A často s nimi debatoval jako se sobě rovnými. To je netypické pro tehdejšího heteráka žida, ale je to typické pro mnohé homosexuály. Ježíš vzhlížel k mužům. Mužů se ptal, zda ho milují. Každého z jeho družiny 12 mladíků. Ve filmech se zobrazují apoštolové snad jako ve středním věku, ale to je totální blbost. Apoštolové byli mladíci od 17 – 23 let. A jemu bylo něco málo nad 30. Čili 30 letý chlap, co má ženské jen jako kamarádky na pokec, ale ani jedné se nezeptá, zda ho miluje, ale ptá se mladíků, zda ho milují. Tam směřoval jeho zájem. To je zjevné. Citově byl vázán zcela na muže. Jan, nejmladší, mu léhával na hrudi. Netvrdím, že tam byl sex, možná ani nebyl a možná to fakt bylo jen v rovině platonické. Každopádně Ježíš podle popisu z bible nebyl heterák. Takhle se heterák rozhodně nechová. A nejsem první, kdo si toho všiml. Třeba i Elton John tvrdí totéž, že když četl bibli, tak si myslel, že Ježíš je citlivý gay. Ježíš plakal, když viděl nemocné lidi. Byl emocionálně velmi založený. Racionálně vůbec, jen emocionálně. Čili spíše žensky. A nemluvil přímo a rovně, ale spíše v metaforách, jinotajích, hrál si se slovíčky, žongloval. Já jsem gay, ale mám v sobě více maskulinních rysů, než Ježíš. Mluvím přímo, mám radši racionalitu než iracionalitu, Ježíš byl feminnější než já. Ale v něčem mi byl podobný. Taky mi jdou slzy do očí, když vidím utrpení nebo nemoc někoho, nebo nějakou tragédii. Ježíš mi byl vždycky nejbližší postava z bible, páč to nebyl tvrďák heterák jako většina chlapů. Jako třeba Pavel. Ježíšovi taky rozumí hlavně ženy. Byl pacifistický, altruistický. Viděl jsem v církvích, jak macho chlapi raději citovali apoštola Pavla – byl tvrdší a více chlap.
Ježíš byl pro ně změkčilý.
A za bezpohlavní nebo asexuály se často vydávají homosexuálové, kteří se pohybují v náboženském prostředí.
A Ježíšovi nevyhovoval dualismus muži versus ženy. Jeho ideál byla společnost bez sexuality.
„Avšak ti, kteří byli hodni dosáhnout budoucího věku a vzkříšení z mrtvých, nežení se ani nevdávají.“ Pasáž: lukas 20,27-38
A když byl Ježíš na svatbě, tak tam nesbalil žádnou babu, ale převedl kouzelnický trik z vody víno. To je kompenzace nedostatečnosti. Zase to ukazuje na ne-heteráka.
Dále Ježíš říká: “ Někteří nežijí v manželství, protože jsou k tomu nezpůsobilí od narození, jiní … protože je nezpůsobilými učinili lidé; a někteří nežijí v manželství, protože se ho zřekli pro království nebeské. Kdo to může pochopit, pochop.“
Matouš 19
To je svým způsobem autoportrét. On hovořil o sobě.
toli
07.06. 2018
Já si myslím že bible je tvrdě cenzurována aby splnila svůj účel,jednoduše řečeno aby věřící ještě více věřili. Uplatňuje se dualismus takže eros patří Satanovi a je opakem agapé, tedy opakem dobra. Kristovy otázky po lásce jsou míněny jako agapé,tedy duchovní splynutí. A věřící si nemají užívat pozemsky, ale mají si užívat transcedentního spojení s Bohem. Jakákoliv zmínka o Kristově lásce typu eros byla z bible odstraněna, z toho důvodu se mimo jiné do bible nedostala ani apokryfní evangelia, která zmíňují, že Ježíš měl děti s Máří Magdalenou a byli manželé. Navíc Ježíš musel nutně být ženatý protože měl titul rabí a ten je dle židovských tradic vyhrazen pouze ženatým mužům. Svatba v Káni byla Ježíšova vlastní svatba o čemž bible cudně mlčí, což ale vyplývá z textu. Těžko mohl Ježíš coby pouhý host přikazovat matce ať donese víno.
Podle starých legend byla spasitelem Máří Magdaléna, ale byla to žena a navíc představitelka gnosticismu. Muži si však chtěli udržet patriarchát a došlo k otevřené válce mezi Máří a Petrem, mezi gnosticismem a katolicismem. Máří šlo o život a tak utekla se svými dětmi (potomky Ježíše) a dalšími věrnými do jižní Francie, kde v té době byla už židovská diaspora. Dodnes má Máří Magdaléna v jižní Francii spoustu kostelů a je v tamní oblasti v hluboké úctě. A pochopitelně přidružené legendy, uctívaní jejich ostatků a podobně.
Filosofické okénko: Znásilnil někdy Ježíš muslimku? Pokud chtěl, tak mohl
Recent Entries
- Červen 2018
- Listopad 2017
- Říjen 2017
- Červenec 2017
- Červen 2017
- Květen 2017
- Duben 2017
- Březen 2017
- Únor 2017
- Prosinec 2016
- Listopad 2016
- Únor 2012
Napsat komentář